英会話や学んだことメモ

日々学んだことをメモしていきます。

【英会話】フレーズメモ part4

This blog is used to note when I studied English.
I wonder if there is better usage.

というわけで考え中。

www.youtube.com

That was just me being 形容詞(自分が~だっただけ。)

That was just me being hungry.
俺がお腹すいてただけか。

Insame(やばい、強烈)

It's just insane how many birds there are.
鳥がおおくてヤバい。

Like this(こんな風に)

I'm one of those weird people who eat dessert in the middle of buffet.
私はビュッフェの途中でデザートを食べる変な人種なの。
No I'm not gonna eat like this.
こんな風に食べないよ!

Told you.(言ったでしょ)

get used to ~(~に慣れる) get used to ~ing(~することに慣れる)

Spiders are ok. I'm getting used to it.
蜘蛛は大丈夫。慣れてきたわ。

That's who you are.(それがあなた自身なの)

No. This should be in your blog because it's who you really are.
いいや、これはブログに載せるべきだね。
だってこれが本当のあなただから。

I remember how 主語 動詞(~だったよね)

I remember how chika san did a meet up around here around 4 years ago.
ちかさんが4年ほど前にこの辺でミートアップしたの覚えてる
I wasn't here unfortunately but I'm hopefully she'll come to Sydney again soon.
残念ながら私はその時ここにいなかったのだけど、また近いうちに来てくれたらいいな。
And that's how you get fat.
そうやって太るんだよね。